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Noir City Interview: Eddie Muller by Jesse Fankushen

...I don't think digital is a preservation medium その壱

E: ...I don't think digital is a preservation medium. DVD-Rs are definitely not any kind of preserved anything. It's convenient. What irks me is that we've created a generation who think that if something is available on DVD, it's preserved. It's not! Warner offers through MOD a film called High Wall (1947), a great film. The Film Noir Foundation paid to have a preservation print made of it so it would always be on 35mm film, preserved. I don't care it's on DVD. There was no print. If you have a 35mm of a film stored properly in an archive, it's going to be there, preserved for as long as you're going to be alive, and then somebody else can worry about it. But if you have a 4K digital restoration on LTO (a magnetic tape format), you're going to be migrating that to some new thing in a couple of years; it's expensive and I guarantee there will some sort of triage involved, eventually. I still have a hard time grasping the idea of digital as an "artifact." It's 1's and 0's on a hard drive until you put it through another device. And storage and delivery devices are always going to be changing. It's very volatie. I directed a digital film, and I can attest that every single screening is different. Every single one! I've had screenings where I want to scream, "That's not the film I made!" Okay, I'm officially on my soapbox now.

E: ...私はデジタルを保存媒体とは看做していない。DVD-Rは便利だが、間違いなく、どんな物の保存にも適していない。腹立たしい事に、DVDで観る事の出来る物はすべて保存されていると思い込んでいる世代を私達は作り上げてしまったんだ。“保存されていないんだよ!” ワーナーは MOD(訳注: マニュファクチャー・オン・デマンド)High Wall (1947) ー素晴らしい映画だー を提供しているが、FNF はそのデータから35mmの保存プリントを作ったんだ。それがDVDになっているかどうかなど、どうでも良い。プリントはなかったんだ。もし正しく保管されている35mmプリントがあれば、その映画はいつでもそこにある。君達が生きている間、ずっと保存されるんだ。それから先の事は、未来の人間が考えれば良いんだよ。だがもし、それが LOT(磁気テープフォーマット)の4Kデジタル修復版であれば、新技術が開発される2年毎位にそれを新システムへ移し替えなければならない。費用が掛かるから、最後にはどれを保存するか選別されるようになるに違いない、と私は請け負うね。私は未だにデジタル作品を“芸術品”と捉える事に抵抗がある。他の装置を通すまで、ハードドライブ上の 1 と 0 なんだよ。それに保存装置と出力装置は常に変わっているから、とても不安定だ。私はデジタルで映画を演出した事があるが、証言するよ、すべての上映で同じように映った物はなかった。すべて違っていたんだ! 『これは私が作った映画じゃない!』と上映の度に叫びたいよ。オーケー、これで正式に私の意見を主張させてもらったよ。

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