フィルム・ノワールを楽しみ、Film Noir Foundation を応援しましょう

Noir City Interview: Eddie Muller by Jesse Fankushen

This is labor of love on the part of everyone involved

J: Do membership fees to the Film Noir Foundation go to the same place as ticket sales during NOIR CITY?
E: Yes. It's all one big pool. It's not easy to do this. This is labor of love on the part of everyone involved. At a lot of non-profts, most of the money is used to pay administrative staff and salaries. That does not happen at the Film Noir Foundation. There are a couple of salaried positions now, like Anne Hockens, our Director of Communications, and Ted Whipple, the website guy. But most of the people who dedicate their time - me, Anita (Monga), Alan Rode, Don Malcom, who edits the magazine - are not salaried employees. I'm an officer on the Board of Directors. You don't get paid if you're on the Board of Directors. The reason we've successfully restored some films is because we don't pay ourselves. It's as simple as that.

J: You're all holding down other jobs?
E: Trying to! Yeah. Definitely. I knew right at the start; I told Anita - we have to spend money to immediately accomplish our mission if we want people to take us seriously. I could not declare that we were rescuing and restoring America's noir heritage and then go seven years without preserving a film. And the only way we were going to have the money to restore a film was if no one got paid. Then the money could actually go to a restoration. It made all the difference in the world. Restoring The Prowler was a huge deal. It just came out in France on DVD. It's our restoration and it's packaged in a hardcover book I wrote. It's getting reviews over there like you wouldn't believe. So, yeah, that was a good expenditure of money.

J: FNF への寄付金は NOIR CITY 映画祭のチケット収入と同じ勘定で貯められているのですか?
E: そうだよ。全部一つの基金としてまとめられている。簡単な事じゃないが、FNF 関係者は全員損得抜きで、この仕事を好きでやっているんだ。多くの非営利団体はそのお金のほとんどを事務処理スタッフへの給与として使ってしまっている。FNF ではそのような事はない。今は二人ー広報責任者の Anne Hockens とウェブサイト製作担当者の Ted Whipple ー有給で働いているスタッフが居るが、ほとんどの者は皆 ー私や、Anita (Monga), Alan Rode, 季刊誌 NOIR CIRY を編集している Don Malcom ーは無償で FNF の仕事をしているんだ。私は取締役だからね。取締役は給料を貰えないだろ。私達が数本の映画を修復出来た成功の要因は、自分達が無給で働いているからなんだ。ともて単純な事だよ。

J: では皆さんは、他にお仕事をされているのですね?
E: そうしようと努めているよ! ぁあ、もちろんそうだ。無償でやらなければならないのは始めから分かっていた事だ。私は Anita にこう言ったー『FNF の活動を真剣に受け止めて貰うには、すぐに資金を使命達成に使わなければならない』とね。“FNF はアメリカの文化的遺産であるノワールを救済し修復する”と宣言しておきながら、その後7年間、一本も映画を保存しないでいられる訳がないじゃないか。そして、誰にも給料を払わない事が、修復費用を捻出する唯一の方法だったんだ。それで実際、資金を丸ごと修復に使う事が出来た。すべてが変わったよ。The Prowler<不審者>の修復はとてつもなく大きな出来事だった。ついこの間、フランスでDVDが発売されたんだが、FNF が修復したプリントから作られたもので、付属のハードカバーブックレットを私が書いたんだよ。現地では、信じられないほど良い反響を得ているんだ。本当に、ぁあ、最高のお金の使い方だったよ。

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